Wat u zoal kunt lezen in deze uitgave.
Esu presenteerde in 2023 een HO model van de door Deutz hydraulische gebouwde rangeerlok KG230B. Rob Blom neemt de sterkere KG275B van Railpro model onder de loep.
Structon Rail koopt de de eloks 1739 en1745 van NS. Ze worden in Zutphen in de structon huistijl gebracht.
Een winterreis naar Noord Noorwegen naar het Noorse Spoorwegmuseum in 2022. Van daaruit werd een reis georganiseerd met twee Bolle Neuzen van Hamar naar Bodo. Een reisverslag van Harold v/d Meer.
Deel 1. Een postuum eerbetoon. Door de NS werd eind jaren dertig een treinstel ontworpen dat door drie twaalfcilinder dieselmotoren werd aangedreven. De DE5. Deze werd pas na de tweede wereldoorlog vooral op secundaire lijnen ingezet. Vijftig jaar geleden werden ze terzijde gesteld.
Afscheid van de tijdelijke “Beneluxtrein” Op 14 december 2024 worden de nieuwe treinen INCG ingezet van Amsterdam naar Brussel als alles naar planning verloopt.
Digitale tandrad baan in HO op diverse beurzen te zien geweest van Marco Berfelo. Een bergbaan bij het dorpje Hallenberg eerst in zomerse kleuren later in winterse.
Een mooi verhaal over de containertrein van Rotterdam naar Coevorden. De zware trein die station Coevorden binnenrolde met de pantograaf van de ACTS 1200 (ex ns 1200) naar beneden naar spoor 5. Daar opgewacht door een diesellok van de Bentheimer Eisenbahn. Die hem vervolgens naar het Europark duwde. Geschreven door machinist Hans de Mooy.
Verder weer veel nieuwigheden op model gebied. Veel lees en kijkplezier en tot volgend jaar Roelof Assen.